Tuesday 16 July 2013

Quraish Shihab tried to cover stupidity of Quran instead trampling Quran verses, day-3 after 1500 viewer


Today is day 3 after Vidio titled The End of Islam viewed by 1500 viewer and no single Indonesian Muslim leaders who deny or angry. Let's not doubt to continue spreading that vidio until Islam vanished from the earth and note the following developments.

In the discussion Interpretation Al-Mishbah which broadcasted by Metro TV Quraish Shihab discussing Letter of Hud verses 103 to 109.

11:103-109.
"The Judgement Day is a day that all men are gathered to (face) them, and that day is a day that witnessed (by all creatures). And we excuse would postpone, but up to a certain time.

At the time that day comes, there is no seorangun shall speak except by His leave: and among them there are injuries and there are happy.

As for the people who get hurt, then (place) in Hell, in which they are issued and breath (to moan), they shall live as long as heaven and earth exist, except if thy Lord had willed (the others). Verily thy Lord doth Executing against what He wills.

As for the people who are happy, then place in heaven, they shall live as long as heaven and earth exist, except if thy Lord had willed (the other), as an incomparable gift unfailing.

Then ye are in doubt about what is worshiped by them. They do not worship but as their fathers worshiped before. And We will surely improve with insufficient secukup-retaliation (against) them by not reduced at all. "

-          Discussion of Quraish Shihab
There is a question in this verse, if the apocalypse heaven and earth is no longer the purpose of this verse then missed. But the verse also describes the situation could change thanks to decree of Allah. Meaning as the Almighty God kept his promise and threat to humankind, but it could also have other conditions besides it because it is set up something on him, but Allah is not bound by it.

See:
17: 9. Verily this Qur'an provide guidance to (road) is more straight and to give joy to the khabar of the Believers who work righteous deeds, that for them there is great reward,

With his explanation, Quraish Shihab trample verse 17:9 that the content of Quran is obvious clues.

-          Discussion of Quraish Shihab
The verse implies all religions have different beliefs. But who is right, we should say Islam is right according to my beliefs, but only Allah who can decide on the appointed day ie the Day of Resurrection. So really no need for us at this time to fight over the differences in beliefs. Because since Allah first created it was the differences in terms of religion in the world.

See
3: 19. Truly blessed religion with Allah is Islam
3: 102. O ye who believe, fear Allah truth completely piety to Him, and you do not ever die but in a Muslim state

With his explanation, Quraish Shihab trample verse 3:19 and 3:102 that the only Islam is true because only Islam blessed bu Allah hu Barbar.


***

Quraish Shihab berusaha menutup KEDUNGUAN Quran malah menginjak-injak ayat-ayat Quran, hari ke-3 setelah 1500 viewer.

Hari ini adalah hari ke-3 setelah Vidio berjudul Akhir dari Islam dilihat oleh 1500 viewer dan  tidak ada satu pun tokoh Islam Indonesia yang membantah atau marah. Ayo jangan ragu lagi terus sebarkan vidio tersebut sampai Islam hilang dari muka bumi dan perhatikan perkembangan berikut.

Dalam pembahasan Tafsir Al-Mishbah yang disiarkan Metro TV Quraish Shihab membahas Surat Hud ayat 103 sampai 109.

11:103-109.
“Hari kiamat itu adalah suatu hari yang semua manusia dikumpulkan untuk (menghadapi) nya, dan hari itu adalah suatu hari yang disaksikan (oleh segala makhluk). Dan Kami tiadalah mengundurkannya, melainkan sampai waktu yang tertentu.

Di kala datang hari itu, tidak ada seorangun yang berbicara, melainkan dengan izin-Nya; maka di antara mereka ada yang celaka dan ada yang berbahagia.

Adapun orang-orang yang celaka, maka (tempatnya) di dalam neraka, di dalamnya mereka mengeluarkan dan menarik nafas (dengan merintih), mereka kekal di dalamnya selama ada langit dan bumi, kecuali jika Tuhanmu menghendaki (yang lain). Sesungguhnya Tuhanmu Maha Pelaksana terhadap apa yang Dia kehendaki.

Adapun orang-orang yang berbahagia, maka tempatnya di dalam syurga, mereka kekal di dalamnya selama ada langit dan bumi, kecuali jika Tuhanmu menghendaki (yang lain); sebagai karunia yang tiada putus-putusnya.

Maka janganlah kamu berada dalam keragu-raguan tentang apa yang disembah oleh mereka. Mereka tidak menyembah melainkan sebagaimana nenek moyang mereka menyembah dahulu. Dan sesungguhnya Kami pasti akan menyempurnakan dengan secukup-cukupnya pembalasan (terhadap) mereka dengan tidak dikurangi sedikitpun.”

-          Pembahasan Quraish Shihab
Ada pertanyaan dalam ayat ini, kalau kiamat langit dan bumi sudah tidak ada lagi maka maksud dari ayat ini kemudian tidak terjawab. Namun ayat tersebut juga menjelaskan keadaan bisa berubah berkat ketentuan Allah. Artinya sebagai Yang Maha Kuasa Allah menepati ancaman dan janjinya kepada umat manusia, tetapi bisa juga memiliki ketentuan yang lain selain itu karena sifatnya yang menetapkan sesuatu atas dirinya, tetapi Allah sendiri tidak terikat dengan itu.

Lihat:
17: 9. Sesungguhnya Al Quran ini memberikan petunjuk kepada (jalan) yang lebih lurus dan memberi khabar gembira kepada orang-orang Mu'min yang mengerjakan amal saleh bahwa bagi mereka ada pahala yang besar,

Dengan penjelasannya Quraish Shibab menginjak-injak ayat 17:9 bahwa isi Quran adalah pentunjuk yang jelas.

-          Pembahasan Quraish Shihab
Ayat tersebut menyiratkan semua agama memiliki kepercayaan yang berbeda. Tetapi siapa yang benar, kita boleh berkata Islam yang benar menurut keyakinan saya, tetapi yang bisa memutuskan hanya Allah di hari yang telah ditentukan yakni hari kiamat. Jadi sesungguhnya tidak perlu bagi kita saat ini untuk mempertengkarkan perbedaan keyakinan tersebut. Karena sejak dulu Allah menciptakan memang telah terdapat perbedaan dalam hal beragama di dunia.

Lihat
3: 19. Sesungguhnya agama yang diridhai disisi Allah hanyalah Islam
3: 102. Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam

Dengan penjelasannya Quraish Shibab menginjak-injak ayat 3:19 dan 3:102 bahwa hanya Islam yang benar karena hanya Islam yang diridhai Allah hu Barbar.


No comments:

Post a Comment