Sunday 4 August 2013

Muhammad already predict the Koran will be thrown, M. Quraish Shihab manipulate Quran (6), day-26 after 1500 viewer


Today is day 26 after Vidio titled The End of Islam viewed by 1500 viewer and no single Indonesian Muslim leaders who deny or angry. Let's not doubt to continue spreading that vidio until Islam vanished from the earth and note the following developments.

Still in the article titled "The verses Allah" in the book "A Ray of Light Divine - Live Together Al-Quran" M. Qurasih Shihab wrote, “The Koran explains that in Hereafter later, Muhammad the Apostle., recipient of the Koran, will complain to Allah. He said, "O my Lord, indeed my people (my Ummah) has made the Koran is something that is ignored” (25:50)

According to Ibn Al-Qayyim, a lot of things that are covered by the word of mahjura which translated as "something that is not ignored", among others:

1) Not listen diligently.
2) Not heeding halal and haraam, though trustworthy and readable.
3) Not make as reference to implement the law as usul al-din (the principles of religious teachings) and its details.
4) Not try to think about and understand what the desire of Allah who has lowered it.
5) Not make the cure for all mental illnesses.

All of mentioned above is included in the complaint the Prophet Muhammad. May we not only have a copy of Koran, but also good at reading, understanding, and practice admonitions. Because, surely we are reluctant equated with donkey or whatever animal. Hopefully we can prove the reluctance with behavior.

Muhammad illiterate Arab who claimed the prophet himself, was convinced later all of the Koran will be thrown into the trash by his own people, then for what Quraish Shihab still trying to sell ignorance and barbarism of the contents of the Kuran ?


***

Muhammad sudah meramal Quran akan dilempar, M. Quraish Shihab memanipulasi Quran (6), hari ke-26 setelah 1500 viewer.

Hari ini adalah hari ke-26 setelah Vidio berjudul Akhir dari Islam dilihat oleh 1500 viewer dan  tidak ada satu pun tokoh Islam Indonesia yang membantah atau marah. Ayo jangan ragu lagi terus sebarkan vidio tersebut sampai Islam hilang dari muka bumi dan perhatikan perkembangan berikut.

Masih di dalam tulisan berjudul “Ayat-ayat Allah” di dalam buku “Secercah Cahaya Ilahi – Hidup Bersama Al-Quran” M. Qurasih Shihab menulis, “Al-Quran menjelaskan bahwa di Hari Kemudian nanti, Rasul Muhammad Saw., penerima Al-Quran itu, akan mengadu kepada Allah. Beliau berkata, “Wahai Tuhanku, sesungguhnya kaumku (umatku) telah menjadikan Al-Quran ini sesuatu yang diacuhkan” (25:50)

Menurut Ibn Al-Qayyim, banyak hal yang tercakup oleh kata mahjura yang diterjemahkan dengan “sesuatu yang tidak diacuhkan”, antara lain:

1)      Tidak tekun mendengarkannya.
2)      Tidak mengindahkan halal dan haramnya, walau dipercaya dan dibaca.
3)      Tidak menjadikannya rujukan dalam menertapkan hukum menyangkut ushul al-din (prinsip-prinsip ajaran agama) dan rinciannya.
4)      Tidak berupaya untuk memikirkan  dan memahami apa yang dikehendaki Allah Swt yang menurunkannya.
5)      Tidak menjadikan obat bagi semua penyakit kejiwaan.

Semua yang disebut di atas tercakup dalam pengaduan Nabi Muhammad Saw. Semoga kita tidak hanya memiliki mushaf Al-Quran, tetapi pandai juga membaca, memahami, dan mengamalkan tuntunannya. Karena, pasti kita enggan dipersamakan dengan keledai atau binatang apa pun. Semoga keengganan itu dapat kita buktikan dengan prilaku.

Muhammad Arab buta huruf yang mengaku nabi sendiri, sudah yakin nanti Quran akan dilempar semua ke Tong Sampah oleh umatnya sendiri, lalu untuk apa Quraish Shihab masih berusaha menjual KEDUNGUAN dan KEBIADABAN isi Quran?

No comments:

Post a Comment